Daniel Lancho

director Tècnic i d’Operacions de KH Lloreda

Daniel Lancho

director Tècnic i d’Operacions de KH Lloreda

Biography

Biografia: PDD-IESE Business School- University of Navarra
Master en Logistica integral. Fundación ICIL
MBA Interuniversitario. Fundació Bosch i Gimpera (UB/UAB/UPC)
Ingeniero Técnico Químico (UPC)Director Técnico y de Operaciones KH Lloreda)
Director de Operaciones ( KH Llloreda)
Director de Operaciones ( Lendan)
Director de Logistics ( Panreac Química )
Logistics Manager ( Akzo Nobel Decorative Coatings )
HSE/Quality manager ( Akzo Nobel Decorative Coatings )
HSE Manager (Sandoz Pharma)

El viatge a l’excel·lència en la gestió de la cadena de subministraments a través de la robotització

KH Lloreda, exemple d´una empresa familiar pionera en el seu sector que gràcies a la investigació i tecnologia, elements essencials a la seva trajectòria  va posar en marxa en el 2010 un magatzem íntegrament robotitzat i equipat amb les últimes tecnologies a Canovelles (Vallès Oriental). La planta logística de 2.000 m², amb capacitat per emmagatzemar i moure fins a 7.000 palets sense la intervenció d’operaris.  Una nau totalment automatitzada i que inclou un robot d’alta tecnologia. “El robot pot fer la feina igual o millor que un treballador”, diu Josep Maria Lloreda, que assegura que prefereix destinar els empleats a tasques de més valor afegit.

Aquest magatzem es l’abanderat d’un projecte molt més ambiciós i que amb el lema de “El primer en tocar una ampolla de KH7 es el consumidor final” pretenia automatitzar totes aquelles operacions de la cadena de subministrament que no aportessin valor a la supply chain de l’empresa. Així es van automatitzar des de els controls de qualitat en linia de producció fins als processos de càrrega i descarrega de camions tant a fàbrica com al magatzem. Un sistema de control per RFID a nivell de caixa garanteix la traçabilitat i qualitat de tot el procès.

A més se li reconeix en el sector per la seva gestió de responsabilitat social, ética i valors així, com el respecte pel mediambient, per la cura amb del seu equip humà i la col.laboració amb els diferents grups d´interès( stakeholders ).

En aquest moments l’empresa es troba davant del repte de la construcció de una nova fàbrica sota les mateixes directives que van guiar les seves passes en anteriors projectes… Però actualment, la tecnologia que sota el paraigües del nom “Industria 4.0”( Cloud, Scada global de planta, gestió paperless, ciber seguretat, data analytics, etc…), genera tot un seguit de preguntes que cal respondre:

Però fins a quin punt es rendible automatitzar?

És segur tenir les dades de l’empresa en el núvol?

Dades? Quines son les rellevants per el govern de l’empresa?

Quins reptes suposarà la creixent robotització per a la seva posició?

L’augment en la “contractació” de robots conduirà a l’acomiadament de treballadors?

Quines eines de robotització i automatització són utilitzades per les principals empreses a les seves cadenes de subministrament?

Podrien els robots contribuir a crear una onada de deflació?

All session by Daniel Lancho