Sessió a Lleida

Sessió a Lleida

“Competir en l’era de l’economia digital: la importància de les dades i de la cooperació”

Data: 28 de novembre de 2019
Horari: de 19:00 hores
Lloc: Sala d’Actes del Col·legi d’Economistes de Catalunya a Lleida, C/ Pere de Cabrera, 16 de Lleida

 


Inauguració Il·lm. Sr. Eduardo Cristóbal i Fransi, degà de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida

Sr. Josep M. Riu i Vila, president de la Seu de Lleida del Col·legi d’Economistes de Catalunya

Introductor Sr. Xavier Ticó i Camí, vicepresident de la Comissió d’Economia Agroalimentària del Col·legi d’Economistes de Catalunya
Ponents Sr. Josep Ramon Freixanet Casas, president de l’Associació de Tecnologies de la Informació de Lleida

Sra. Ester Segarra Olivé, directora Administració i Comercial a Sistemes Electrònics Progrés, SA

Sra. Juliana Fernandes, CEO d’Angà Studio

Moderador Sr. Joan Picanyol i Tarrés, vocal de la Seu de Lleida del Col·legi d’Economistes de Catalunya.
Col·loqui amb els assistents
Cloenda: Il·ltre. Sr. Anton Gasol, degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya
Inauguració
Il·lm. Sr. Eduardo Cristóbal i Fransi, degà de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida

Sr. Josep M. Riu i Vila, president de la Seu de Lleida del Col·legi d’Economistes de Catalunya

Introductor
Sr. Xavier Ticó i Camí, vicepresident de la Comissió d’Economia Agroalimentària del Col·legi d’Economistes de Catalunya
Ponents
Sr. Josep Ramon Freixanet Casas, president de l’Associació de Tecnologies de la Informació de Lleida

Sra. Ester Segarra Olivé, directora Administració i Comercial a Sistemes Electrònics Progrés, SA

Sra. Julia Fernandes, CEO d’Angà Studio

Moderador
Sr. Joan Picanyol i Tarrés, vocal de la Seu de Lleida del Col·legi d’Economistes de Catalunya.
Col·loqui amb els assistents
Cloenda
Il·ltre. Sr. Anton Gasol, degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya



Inscriu-te a la sessió

Anar al formulari

Descripció de la sessió

La digitalització i la robòtica estan transformant les possibilitats d’accedir al consum i a la informació. L’ús del telèfon mòbil com a eina de cercar informació està facilitant noves connexions entre productors i consumidors. Per això sentim parlar de revolució digital, de societat digital, de persones digitals i/o d’economia digital. Cada cop més, el conjunt de la societat, i en especial les noves generacions de nadius digitals adquireixen hàbits que associen amb l’ordinador, les tabletes o el telèfon mòbil quasi bé tots els actes de la seva vida diària.

L’economia digital es constitueix com un ecosistema en el que convergeixen la infraestructura de les xarxes de comunicació, els serveis de processament i les tecnologies web, i els usuaris finals (individus, empreses, govern). Aquesta nova forma d’organització facilita el desenvolupament i l’intercanvi.

Una de les tendències de futur a tenir en compte per la majoria de les empreses i institucions és la disciplina de les dades massives o Big Data, per l’impacte econòmic que poden tenir per a les empreses i l’aportació de valor afegit per als clients. Emmarcada dins de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), aquesta disciplina s’ocupa de totes les activitats relacionades amb els sistemes que gestionen grans conjunts de dades que convenientment explotades i processades, es poden transformar en decisions de gran valor. Les dificultats més habituals en aquest àmbit se centren en la captura, l’emmagatzematge, la cerca, la compartició, l’anàlisi i la seva visualització d’una manera fàcil per als usuaris; i un dels principals reptes es la connexió de les dades procedents de diferents fonts. El que fa que el Big Data sigui tan útil per a moltes empreses es el fet que proporciona respostes a moltes preguntes que les empreses o els seus clients ni tan sols sabien que tenien.

Un altre aspecte que sorgeix amb força en l’economia digital, donats el gran nombre i complexitat de les tecnologies que convergeixen i l’obligada multidisciplinarietat en afrontar els reptes, es el poder de la col·laboració i/o la cooperació. En aquest sentit, apareixen les plataformes online, les aplicacions web (Apps), el codi obert (open source), la innovació oberta (open innovation), els nous standards internacionals per compartir informació, la co-creació, els open space, el coworking, el coliving, els influencers, …

Aquests són els temes que hem escollit per a la Jornada dels Economistes a Lleida 2019. Parlarem d’Ecosistema innovador que afronta els reptes de l’economia digital, de sector tecnològic sensible als reptes de la societat, d’indústria agroalimentària innovadora, d’estratègies, de comerç electrònic i de màrqueting digital, amb experiències d’emprenedors lleidatans.

Amb aquests objectius, hem convidat per la seva expertesa i visió en molts d’aquests àmbits, al Josep Ramon Freixanet, president de l’Associació de Tecnologies de la Informació de Lleida.

La Ester Segarra Olivé, directiva de l’empresa Sistemes Electrònics Progrés, SA, ens explicarà la seva experiència i els reptes de futur de la seva empresa. Des de l’any 1985, aquesta empresa tecnològica lleidatana es dedica al desenvolupament i fabricació de programadors per a la fertirrigació agrícola (reg gota a gota, micro-aspersió, aspersió i hidroponia), la telegestió del reg en comunitats de regants, grans finques, parcs i jardins i el control ambiental. Durant els 34 anys de vida, Progrés ha desplegat una important divisió d’R+D+i de la que han sorgit més de 82 projectes innovadors, i sota la marca Agrònic lideren el mercat espanyol i portuguès, exportant el 35% de la seva producció a més de 20 països del món. Un reconeixement que constaten el palmarès de 38 premis a la innovació tecnològica que ha rebut la companyia. L’empresa compta amb prop de 600 col·laboradors que es dediquen a la integració i instal·lació de sistemes de reg que permeten obtenir, analitzar i controlar dades per canalitzar les decisions sobre el reg. L’any 2016 van posar a disposició dels clients l’Agronic App, per la millora de l’eficiència de la gestió del reg de forma fàcil i amigable.

Seguidament, la Juliana Fernandes, fundadora i Ceo de la botiga online Angà Shop i de la consultoria Angà Estudio, emprenedora molt activa en l’ecosistema innovador de Lleida -del que forma part des de l’any 2012- ens parlarà de les estratègies de transformació dels negocis als entorns digitals, les plataformes online, la gestió de les àrees de negocis digitals, de comerç electrònic i de Plans de màrqueting digital.

Hi esteu tots convidats!

Coordinadors de la jornada: Xavier Ticó Camí i Joan Picanyol Tarrés, Economistes

Patrocinadors

 

Amb la col·laboració de:

Mitjà de comunicació col·laborador:

Comentaris i suggeriments

+ 9 = 15